Cuti Sem kat Sarawak

7:00 PM




Hanya gambar hiasan hahaha


Hi? HI? Hi? Apa khabar smua para pembaca blog aku dan smua blogger kt Malaysia ni? Harap korang sihat di samping orang yg tersayang. Aku lama dah menyepi dari dunia blogger ni bukan apa. Cuma tk de masa nk update. Aku 24 jam/7 hari kt twitter. (follow my twitter @mohdrizw) hahaha.

Ok ah, back to the topic. Cuti sem ni aku menternak lemak kt Sarawak bumi kenyalang. Yuhuuu. Masa mula2 sebelum cuti sem tu mmang dah berniat nk pegi Sarawak. Tapi tujuan aku “nk cari kerja part time”, tapi bila dah sampai Sarawak (umah kakak aku) mmang malas nk keje bagai. Niat dah ada, semangat tu yang tk de. Hahaha.

Tk pe ah. Sekurang2nya dapat gak aku berjumpa dengan anak buah aku yang kt Sarawak ni. Bukan selalu dapat jumpa. Klau nk jumpa pun time2 nk dekat raya. Tapi ada satu masalah yang aku tk berapa berkenan kt tempat tinggal kakak aku ni. Korang nk thu apa? Hmmmm. Line celcom mcm siput Barbie cap ayam. L slow nak matiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.. gerammm.. grrrrrrrrr…

Nak dapat line 3G pun susah. Aduhai. Actually, kakak aku duk bintulu. Sehari selepas exam aku habis, terus je beli tiket pegi Sarawak (miri). Kakak aku dan husband dia mmang dah sedia tunggu kt miri. Pastu mengambil masa 2jam untuk ke bintulu.

BTW, ni bukan kali pertama aku datang bintulu tauu. Sebelum ni pun aku dah pernah datang bintulu. If im not mistaken, dalam 2011 mcm tu. Tk ingat, nnti check kt archieve blog aku. Hahaha. Tapi sekarang dah maju sikit bintulu ni. Dah ada Mcd, pastu dah ada mall baru. “Times Square, Bintulu”.

Nk thu apa yang bestnya kt mall ni? Ada starbucks gaissss!! Aku pun excited nk pegi starbucks dia ni. Yela aku punya target, nak datang starbucks sbb nk pinjam wifi dia je. Haha. Aku pun pegi ah starbucks yang baru buka ni. Dah siap beli minuman hot chocolate bagai. Pastu aku siap Tanya kakak yang kerja kt starbucks times square, bintulu ni. “kak? Starbucks ni xde wifi ke?”. Kakak tu dgn slambernya jawab “ya, blm ada wifi lagi” hahahahha. Sedihhhh. Hashtag “PatahSeribu”


Hmmm Ok ah. Aku tulis entry ni sehari sebelum aku balik sabah senanya. Di pagi hari tetiba datang idea nk tulis entry panjang2. Pape pun thanks sudi datang membaca entry kt blog aku ni. Bye! ;) 

You Might Also Like

0 comments

Mohd Rizwan. Powered by Blogger.

Cerita Menarik

Kerana Mak Mertua, Isteri Kena Talak 3

Cerita ni bukan rekaan semata-mata mahupun drama dalam tv. tapi ni betul-betul terjadi. tak nak cakap panjang jom baca cerita sebenar dari ...